Prohledat tento blog

čtvrtek 3. května 2018

Staronová kuchyň


Při zařizování našeho bydlení se snažím maximálně využívat nábytek a věci, které už máme z minulých bytů anebo jsem je pořídila z druhé ruky. Přesto, většina věcí si k nám našla cestu sama. 





A nejinak tomu bylo i u kuchyně. Dlouho jsem sháněla na internetu a po bazarech staré kredence nebo komody, které by tvořily spodní skříňky pro kuchyňskou linku. Strávila jsem desítky, snad i stovky, hodin na internetu jejich hledáním. Musely být tak akorát vysoké, hluboké a široké, aby se vešly na předem stanovený půdorys. Před dvěmi lety, v roce 2015, tedy po třech letech neúspěšného hledání mě začal tlačit čas. Čekali jsme narození třetího potomka, a já chtěla před jeho narozením mít konečně funkční kuchyň. Rezignovala jsem na vysněnou kuchyňskou linku sestavenou ze starých kousků nábytku a rozjela jsem se do Ikei, nechat si udělat návrh s kalkulací na sektorovou kuchyňskou linku. 



Paulo Coelho v jedné ze svých knih píše: „Když něco chceš, celý vesmír se spojí, abys toho dosáhl.“. Přestože to nebyla zásadní životní otázka, asi na tom něco bude i v drobnostech každodenního bytí. Moje přání se vyplnilo. Sotva jsem usedla na židli v Ikea plánovacím koutku, volal mi kamarád, že je právě v bytě, ve kterém je stará kuchyňská linka z 30. let, a jestli ji pořád sháním. No, věřili by jste tomu?
Zpátky ke kuchyni. Spodní skříňka byla úplně přesná. Jediné co, že ani ta nejmenší vestavná trouba se do jejich levých krajních dvířek o pár centimentrů nevešla. Ale s tím si muž poradil. Holt musela jedna boční stěna skříňky ustoupit o pár centimetrů dál. Horní prosklenou skříňku jsem našla na bazaru, byla součástí honosného příborníku. Dolní část příborníku skončila v ložnici jako velkolepý přebalovací pult (na něj KLIK SEM!).
x

















Ještě ten den jsem se na ni rozjela, s metrem v ruce, podívat. A světe div se, měla ideální míry 180 * 60 * 90 cm! K tomu tam byly za odvoz také párové šatní skříně do ložnice s přesnými mírami, aby se nám do ní vyšly tak akorát, krásná chodbová třídílná šatní skříň s klíčovou truhličkou na dveřích, o které jsem dlouho snila, párové noční stolky, na které jsem také měla už delší dobu spadeno, abych si z nich mohla udělat pracovní stůl s úložným prostorem (a taky jsme ho před pár lety vyrobila - klik a kuk SEM!) a dalších pár drobností. Ale o tom zase příště.







Nad jedním z šuplíku je vysouvací deska, drobnost, kterou občas využijeme pro rychlé posezení u jídla ve dvou. Třebas když jsme si dělali palačinky, od stolečku jsem rovnou dosáhla na páničku s teplými lívanečky, právě dokončenými, ke přidání si. Ale jinak lze využit pro rychlé zvětšení pracovní plochy, odložení horkého hrnce apod.






Utěrky v kuchyni vysi na knopkách, o kterých jsem už psala ZDE, včetně návodu na výrobu




Kuchyň ze stare kredence starych kredenci priborniku nabytku indukce Ikea trouba zaveseny pribornik kredenc na zdi digestor vintage retro kuchynska linka provance industrial co dum dal

1 komentář:

  1. Máte zajímavý styl bydlení, to se mi velice líbí. My jsme si nedávno pořizovali novou kuchyňskou linku . Sice to nebyla takto staronová, ale spíše moderní, ale i tak se nám velice líbí :-)

    OdpovědětVymazat