Prohledat tento blog

pátek 11. května 2018

Odstraňovač vodního kamene / levandulový

Vyrobeno: 8.5.2018


Kyselina citrónová se mi osvědčila jako výborný pomocník při odstraňovaní vodního kamene, proto jsem si do rozprašovače připravila její roztok, aby byl vždy po ruce.


Do láhve jsem vsypala necelý 1 cm kyseliny citrónové (cca 6 polévkových lžic) a zalila převařenou vodu, kterou jsem nechala vychladnout. Přidala 6-10 kapek levandulové silice, protřepávala tak dlouho, dokud se krystalky kyseliny citrónové zcela nerozpustily.



Čištěnou plochu postříkat, nechat 15-30 minut působit, poté houbičkou umýt. Pokud je vodní kámen ve větší vrstvě, osvědčilo se mi nasypat na místo tenkou vrstvu kyseliny citrónové, přikrýt ji mokrým hadříkem a nechat působit několik hodin, ideálně přes noc. Vodní kámen "sám" zmizí bez nutnosti místo nějak silně drhnout apod. Důležité akorát je, aby místo s kyselinou citónovou nevyschlo, bylo stále vlhké, což zajistí silně namočený hadřík. A protože se jedná o kyselinu, nutno počítat s tím, že bavlněná látka se působením kyseliny citrónové časem proděraví. Osobně se mi nejvíce osvědčilo používat hadříky z nastříhané fleecu - odolávají působení kyseliny citrónové a hezky pod sebou drží vodu. V létě, když se voda rychleji odpařuje, stačí hadřík z vrchu opatrně zakápnout vodou.



DIY drogerie čistící prostředek vodní kámen odstranění odsraňovač návod postup přírodní ekologický

Žádné komentáře:

Okomentovat