Prohledat tento blog

pondělí 14. května 2018

Kávovo makové a bylinné / mýdla podruhé

Vyrobeno 16.6.2017

Už tomu bude skoro rok, co jsem se pro velký rodinný úspěch první várky mýdla pustila do mýdlaření podruhé. Abych měla zásobu mýdla na více měsíců dopředu, vařila jsem už v podstatně větším objemu. 


Tato várka mýdel nám vydržela až do dněšních dnů. Pár kostek jsem rozdala, zbytek naše rodina poctvivě, vlastnoručně, vymydlila. Nyní je v mýdlence tento poslední kousek. 


Dělala jsem dvě várky, jednu čistě s bylinkový odvarem, druhou jsem doplnila také šálkem silné kávy, ...



... rozemletou kávou a makovými semínky. Na závěr mého mýdlařského dne vznikl mix obou dvou mýdel. Propojila jsem obě směsy a lehce zamíchala tak jako když se dělá dvoubarevená bábovka. Vyfocenou mám pouze tuto variantu.



iGREDIENCE a co bylo dál?

1000 g Olive oil
500 g Coconut oil 76 deg
570 g Voda (Water) - já použila odvar z levandule a měsíčku lékařského. Byliny jsem namočila přes noc do studené vody, poté nechala 15 minut mírně probublávat. Použila jsem běžnou vodu z vodovodu, přestože se doporučuje používat destilovanou vodu.
215 g (215, 74 g NaOH)

1500 g Olive oil
700 g Coconut oil 76 deg
836 g Voda (Water) - já použila odvar z levandule a měsíčku lékařského a běžnou vodu z vodovodu,  byliny namočila do studené vody a pak 15 minut nechala mírně probublávat. Ale doporučuje se používat destilovanou vodu.
314 g (314,91g NaOH)


S odstupem jednoho roku jsem znovu přeměřila jeho pH a už se příliš nezměnilo od hodnot naměřených po 2 - 3 měsících od výroby. 
 


Žádné komentáře:

Okomentovat