Prohledat tento blog

čtvrtek 10. května 2018

Domácí zubní pasta / potřetí


Vyrobeno 10.5.2018


Zubní pastu už nekupujume, domací se osvědčila. Dnes jsem se pustila do výroby nové várky pro dětit a také do cestovní verze. To znamená, že jsem si dala práci a vyrobenou zubní pastou jsem naplnila prázdný obal od zubní pasty. Je to titerná práce, takže pro domácí použití uchovává zubní pastu ve skleničce, ze které si ji samy berou i naše děti.

Dětská zubní pasta skořicová

5-6 polévkových lžic převařené vody
2 čajové lžičky xylitol - sladká chuť, "nekalorický" cukr, laicky řečeno - bakterie v dutině ústní jej pojídají, nasycují se tímto prázdným cukrem a pak na podvýživu hynou
2 čajové lžičky (vrchovaté) uhličitan vápenatý - zdroj vápníku
6 polévkové lžíce bílý jíl - mechanicky pomáhá odstraňovat nečistoty ze zubů
2 kapky vitamin E - konzervuje, antioxidant
5 kapek skořicové silice - prohřívá dásně, dezinfikuje, odvádí toxiny z dutiny ústní



Dětská zubní pasta s Ylang Ylangem

Recept je úplně stejný jako u skořicové zubní pasty, pouze jsem přidala ještě 3 kapky silice ylang ylang. 

Domácí zubní pastu lze do prázdného obalu od zubní pasty lze přemístit pomocí aplikátoru, který bývá často u sirupů a léků pro děti. Osvědčilo se mi použít ten s menším otvorem, ideálně takový, aby otvor aplikátoru byl menší než otvor od obalu, snáze se pak do obalu na zubní pastu trefuje. Upřímně, je to velmi titěrná, pomalá práce a chce to trochu cviku. Proto jsem takto naplnila dvě zubní pasty, aby byly připravené na letní cestování.

Nasát zubní pastu do aplikátoru, vymáčknout přebytečný vzduch z obalu na zubní pastu a vtlačit zubní pastu z aplikátoru do tuby. Současně když odtahujete prázdný aplikátor od tuby, je dobré tubu i se zubní pastou "nafouknout" (stlačením obalu), aby se zbytek zubní pasty u aplikátoru vcucl dovnitř. Když jsem na to zapomněla (a ani nevytlačila z tuby přebytečný vzduch ven), odměnou mi bylo zpětné vyprsknutí zubní pasty z tuby ven. Zklepat obsah dolů do tuby, vyfouknout přebytečný vzduch  z tuby ... a tak dále. 



 diy Domácí zubní pasta postup návod recept rady tipy dětská bez fluoru

Žádné komentáře:

Okomentovat