Prohledat tento blog

úterý 11. listopadu 2014

Komoda s přebalovacím pultem

Vyrobeno: 23. 2. 2014

Komodu jsme dostali od kamaráda už před několika lety. Muž k ní vyrobil pro naše tehdy první očekávané děťátko přebalovací pult. O pár let později, když nám v lednu, asi měsíc před porodem, kamarád pomáhal stěhovat nábytek do ložnice, tak poznamenal, že už mi zbývá přetřít jen tuto komodu, aby barevně ladila se vším okolo. Celá ložnice je v bílé patině s různými tóny šedivé, olivově zelené apod. Komoda tou dobou byla bordó. Přísahám, že jsem po tomto velkém stěhování (tj. přestěhování úplně všeho z jedné půlky bytu do druhé a pak nazpátek, aby se mohly ve dvou pokojích udělat nové omítky a podlahy) chtěla do porodu už jen odpočívat. Ale... červíček už mě začal nahlodávat, až mi to nedalo spát a to doslova. O pár dnů později jsem vyklouzla z postele v šest ráno, vzala štětec a pustila se do velkého broušení a natírání. Jak začnu bílit, patinovat neumím přestat a hledám, co by stálo za natření. Padla mi do rukou nejprve stará Ikea skříň, komoda s přebálovákem, dvě štokrlata a křesílko.

Nevydržela jsem čekat na mužův návrat z práce a komodu hned po zaschnutí přestěhovala do ložnice na svoje místo a připevnila k ní přebalovací pult. (stav k 29.1.2014)



O měsíc později, v neděli 23. 2. 2014, jsem se konečně dostala k ušití přebalovací podložky z polaminátované bavlny (tj. pevnější ubrusovina) a ze stejných látek si ušila i kosmetické taštičky na drobnosti pro miminko.


Podložku jsem došila v noci a na přebalovací pult ji dávala po půlnoci, aby mě druhý den ráno uvítal pohled na kompletní přebalovací pult. Už jen stačilo došít béžovou taštičku s bílými puntíky. Ta ale nakonec zůstala nedošitá o něco déle. Za pár chvil mi praskla voda a já od dalšího šití upustila. Mezi kontrakcemi jsem stěží dávala muži instrukce, co zabalit do porodnice. A o hodinu později jsem už chovala v náruči Ninu!




V ručně broušené karafě je líh na pupíček pro miminko.


 Přebalovací podložka je vyplněna nepoužívanými dekami. 


A takto nějak to celé vznikalo. Původně komoda měla bordó barvu na horní desce a šuplících.




Zbývá přetřít přebalovací nástavec (okolo šuplíku).


Nedařilo se mi trefit moji vysněnou zamšele olivovou barvu. Víte někdo jak ji namíchat? Snažila jsem se ji namíchat už tolikrát... 



... a vždycky jsem to nakonec vzdala a přepatinovala na bílo-šedivou.





2 komentáře:

  1. uf to byla detektivka. jak pak praskla voda... no akorát to vyšlo, že měla Ninuška pěkný přebalovák přichystaný :)
    mimochodem, než mně začal porod, předcházel velký úklid ;)
    a moc se mi líbí kombinace barevná na tom pultě. ta látka - ubrus a taštičky, ty puntíky a kytky...jóóóó, to je prostě dokonalý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, máš pravdu, bylo to napínavé:) S blížícím se porodem asi u všech nastávajících maminek vrcholí hnízdící syndrom - vylepšovat co se dá, pucovat a šúrovat.

      Vymazat