Prohledat tento blog

sobota 30. ledna 2016

Ubrouskování - podnos IKEA a bedýnky od jahod

Poslední dobou už nezbývá energie na šití a renovaci nábytku, ale při odpočivání na gauči s puštěným filmem jsem propadla lepení ubrousků - decoupage.

Kupodivu jde tuto metodu použít i na plastové předměty. Červený tác z Ikei dostal nejprve bílý nátěr Balakrylem, stačí jedna tenká vrstva, jenom aby podklad nebyl tak "tmavý" a nalepené ubrouskové motivy šly vidět. 


 Podobně jsem si vzala do parády i bedýnky od jahod.





Motivy z tří různých ubrousků jsem nevystřihovala, ale vytrhávala a lepila pak formou patchworku, tj. všelijak podle potřeby a tvaru dolepovala menší či větší kousky a různě je vrstvila tak, jak mi zrovna přišly pod ruku. 


Na lepení jsem používala obyčejný Herkules lehce naředný vodou. Nově jsem vyzkoušela taky Dispercol, který by měl mít, podle prodavače z obchůdku Barvy - laky, stejné vlastnosti jako Herkules. To znamená, že po zaschnutí má zůstat transparentní a ani vlivem UV záření nezměnit svoji "barevnost". Zatím mám asi 4 měsíční zkušenost s Herkulesem, který nikterak neovlivnil barevnost.






Ještě zbývá vše zafixovat bezbarvým syntetickým lakem, nevím, zda existují bezbarvé laky i na vodní bázi. Já takový nenašla, pokud nějaký takový znáte budu ráda za tip. Jinak se na to chystám, až bude tepleji a půjde pracovat i na balkóně a hlavně už nebudu tou dobou těhotná.


Klíčová slova: DIY ubrouskování ubrousková metoda lepidlo na decoupage  herkules dispercol patchwork

Žádné komentáře:

Okomentovat