Prohledat tento blog

pondělí 17. dubna 2017

Velikonoční zdobení a kutění

Velikonoce 2017

Velký pátek 
14. 4. 2017

Muž s dětmi vyrazil v pátek na vrbové proutky, na moje přání přinesli i březové větvičky a snítky jarních kytiček, listů, kvítka sedmikrásek, pampelišek, kaštanů a hlavně listy břečtanů.






Ještě v noci jsem z nich umotala první věnce, leč kytičky do rána povadly...





Musí se v nich mění každý den. Protože kluci teď z každé prochází přinášejí čerstvé kvítka a větvičky do vázy, není o ně nouze. Každé ráno z vázy utrvhnu čerstvou snítku, zapíchnu do věnce namísto včerejší je na celý den postaráno.





Ale břečtan vydrží několik dní. Zatím je ve věnci od Pátku.





Bílá sobota 
15. 4. 2017

Bílá sobota byla i pracovní, zatímco muž nabíral síly po nočním psaní, Nikolka se očistil vrbové proutky od listí, ...



... a já s Princeznou brousila a natírala stůl. Na chvíli si to zkusila i Princezna. Ke stolu jsem ji pustila až po po vysvětlení, že na natíraný stůl se nesmí ŠAHAT ...


...


Velikonoční pondělí
17.4.2017


Ze zbytků vrbových proutků jsem umotala další jednoduché věnce. Stačí do nich zapíchnout snítku lístků, květin, ...


Velikonoční výslužka pro koledníky - vařená vajíčka ozdobená bílou mašličkou, ušití papíroví zající a papírová vajíčka plněná sladkostmi a drobnými hračkami z kinder vajíček, už dřív ušitá látková kuřátka plněná zbytky látek a sušenou levandulí.



Žádné komentáře:

Okomentovat