Prohledat tento blog

úterý 20. prosince 2016

Rukávník - bryndáček

Vyrobeno: listopad 2016 

Malá vychytávka pro děti, které se učí jíst samy. 
Nejmenší dcerka si ráda jídlo drží sama v ruce. Nevýhodou je, že si takto vždycky ušpiní konce rukávů, většinou to odnesou všechny vrstvy - bodičko, mikina.  Abych nemusela při každém jídle přemýšlet, jestli ji převléknout, jestli se skvrny vyperou, či jestli ji radši sama nekrmit, ušila jsme jí rukávníky ze starých ponožek. Hotové byly za pár minut. Vím, že jsou přímo bryndáčky i s rukávy, které splní ten samý účel, ale jeho ušití vezme více času a nějak mi na to nevychází čas.

Použila jsem staré ponožky, které už byly prodřené. Ustřihla jsem jim špičky, na stoji zašila vyčnívající kousek paty tak, aby vznikla rovná roura. Na konci u odstřižené špičky jsem okraj začistila na overlocku (anebo cik cak stehem obentlovat) a současně přitom všívala tenkou prádlovou gumu, kterou jsem při tom napínala asi tak na 50 až 60 % její pružnosti.


A bylo hotovo!

Pár tipů:
- rukávníky lze použít i jako návleky na nožky například do nosítka, aby dětem netáhlo na lýtka.
- na rukávníky je lepší použít spíše ponožky s podílem umělého vlákna než-li čistě bavlněné, nenasávají tak rychle vodu, spíše ji lehce odpuzují

Žádné komentáře:

Okomentovat