Prohledat tento blog

pondělí 19. prosince 2016

Domácí vanilkový extrakt

Vyrobeno 16. 11. 2016
Minulý rok jsem poprvé narazila na tip na výrobu vlastního vanilkového extraktu. Osvědčil se mi při pečení, dochucování  tvarohových krémů atd. Jeho výroba je přitom velmi snadná, rychlá a oproti kupovaným vanilkovým extraktům i levná. 


Stačí jeden či dva vanilkové lusky, prázdná sklenička a nějaká silná pálenka, která z vanilky vytáhne do sebe její chuť i vůni. Je vhodné  zvolit pálenku s "nevýraznou" chutí a vůní, aby v ní mohla naplno vyniknout samotná vanilka. Já používám vodku. 
Sklenička na extrakt, vanilkový lusk, pálenka


 Protože jsem měla jenom jeden vanilkový lusk a chtěla jsem silný extrakt (víc vanilky, méně alkoholu),  rozkrájela jsem jej na menší kousky a podélně je rozkrojila, ...
 ... vložila je do skleničky, ....
 ... zalila vodkou tak, aby byl lusk celý uzavřen v alkoholu, ... 

 ... zavíčkovala a nechala před prvním použitím tři týdny louhovat. Většinou lusk v alkoholu nechávám ta dlouho, dokud celý extrakt nevypotřebuju, pak jej vyhodím. 


Žádné komentáře:

Okomentovat