Prohledat tento blog

pátek 19. února 2016

Recyklace jednoho svetru s návodem

Vyrobeno 16.2.2016

Když už jsem byla rozšitá, vzala jsem si do parády taky svetr - tuniky s výrazným motivem jelena a vznikl povlak na polštář i s foto návodem jak na něj, další svetřík a ze zbytku nákrčník. 






U původního svetru - tuniky jsem ustřihla dolní díl s norským vzorem sněhových vloček.
Pomocí pravítka jsem si načtrla z rubové strany okolo obrázku jelena vodící čáry taky, aby byly rovnoběžné s orámovaným obrázkem. Obě vrstvy svetru sešpendlila, aby mi při šití jedna vrstva neujížděla, ale okolo vodících čar jsem svetr nestříhala. Chtěla jsem se vyhnout utíkajícím okům. Rovnou jsem na overlocku svetr obšila. 
  Pokud nemáte overlock, doporučuji obšít okolo tří stran hustším entlem - cik cak stehem a až potom stříhat. Šev nebude tolik zvlněný jako když by jste šila obyčejným rovným stehem.
 Jednu stranu polštářku nezapomeňte ponechat volnou. Okraje začistěte cik-cak stehem nebo na overlocku a pak všijte skrytý zip. Já jej neměla v potřebné délce po ruce, proto jsem použila užší spirálový, přičemž jsem se snažila šít co nejblíže k okraji zoubků zipu, aby byl moc vidět. 
 Použila jsem krátký, rovný steh. Čím je steh kratší, tím je pružnější a u pružných materiálů tak tolik nehrozí, že při napnutí látky, steh praskne. 

Také je dobré používat při šití úpletů a pleteniny speciální jehly se zakulacenou špičkou. Pokud použijete normální jehlu s ostrou špičkou, může se stát, že ostrá špička jehly protrhne oko úpletu a pak v tomto místě začnou "utíkat" oka a šev se bude děravět.


Z roláku jsem pro muže ušila nákrčník, vnitřní stranu jsem vypodšila bavlněným úpletem. Použila jsem staré dětské tričko.



Spodní lem svetru byl použit k prodloužení kratšího černého svetříku.





diy recy recyklace svetru tuniky svetr pleteny polštář polštářek jelen paroháč návod foto postup
nákrčník rolák šála

Žádné komentáře:

Okomentovat