Prohledat tento blog

čtvrtek 8. února 2018

Domácí šlehané bambucké máslo / návod

Vyrobeno: 8.2.2018

Na youtube je velké množství návodů, já jsem vycházela z příspěvku od MishaBeatyWorld a recept jsem přizpůsobila surovinám, které mám doma. Většinu z nich jsem nahradila surovinami s obdobnými účinky, například místo bambuckého prášku jsem použila prášek z arrowroot, který je běžně dostupný v obchodech zaměřených na zdravou výživu, ale lze ho i zcela vynechat.


Existují dva způsoby pro šlehání bambuckého másla. Prvním je šlehání nahřátého bambucké másla, druhý je zastudena.

1/ Šlehané bambucké máslo s levandulí

cca 200 g bambucké máslo
3 polévkové lžíce olej z hroznových jader - je to lehčí, snázeji vstřebatelný olej, doporučuje se přidat do šlehaného bambuckého másla některý z lehčích olejů, aby šlehané máslo nebylo moc hutné a šlehané máslo se tak lépe vstřebávalo do pokožky
2 zarovnané polévkové lžíce arrowroot, je to jemný škrobový prášek získávaný z mantry třitinové, ve šlehaném másle má působit jako pohlcovač přebytečné mastnotnoty tedy tak, aby výsledné máslo působilo na pokožce lehčeji, pokožka pak na dotyk působí sametově. Tuto složku lze i zcela vynechat. Většina šlehaných másel ji ani neobsahuje.
3 kapky vitamin E - konzervat, antioxidant
18 kapek levandulová silice - pro vůni



Do mísy jsem vložila bambucké máslo, asi 1 minutu jej zahřívala ve vodní lázni o teplotě okolo 42°C (ve vodě lze udržet prst), jakmile se začalo u dna rozpouštět, stáhla jsem jej dolů a velké hrudky jsem pomocí polévkové lžíce rozbila na menší kousky, poté jsem přidala lehčí typ oleje, tj. olej z hroznových jader a prošlehávala cca 1-2 minuty. Následně jsem přidala arrowroot prášek. Doporučuji prášek nejprve velmi pomalu zapracovat do směsi, jinak se rozlétne všude po okolí, je opravdu hodně jemný. Proto než jsem znovu zapla tyčový mixér, lehce jsem prášek "zatlačila" do směsi a až poté jsem začala znovu šlehat přibližně po dobu jedné minuty. Poté jsem přidala esenciální olej já dala více a vůně je hodně výrazná, stačilo by poloviční množství (tj. 8-10 kapek místo 18) a vitamín E. S vitamínem E opatrně, stačí přidat 2-3 kapky na 200 gramů bambuckého másla, v příliš velkém množství je na kůži dráždivý, jinak působí jako konzervant a zároveň má antioxidační účinky.

Protože nemám ruční šlehací mixér s párovými metličkami, který jsem viděla ve všech návodech, šlehala jsem vše tyčovým mixér. 



Nejprve jsem jej použila s násadou "sekáček", který si dobře poradí s hrudkami bambuckého másla, metlička na tyčovém mixéru toto nezvládne. Během šlehání se směs zahřeje, bambucké máslo změkne a zkérmovatí. 


Stěrkou na těsto jsem stáhla šlehanou směs z nástavce zpět do mísy. Poroz, při šlehání přidržujte mísu jednou rukou, jakmile se mixér roztočí, rotuje i skleněná mísa s obsahem. 


Jakmile se všechny suroviny propojily, vyměnila jsem nástavec a na mixér nasadila metličku, abych do másla zašlehala co nejvíce vzduchu a tím ho nadlehčila. 



Šlehat se má tak dlouho dokud se nezdvojnásobí objem. Šlehala jsem s menšími přestávkami celkem asi 10 minut, pak už byl mixér hodně zahřátý. Máslo jsem naporcovala do kelímků a nechala otevřené dokud zcela nevychladlo.

2/ Šlehané bambucké máslo s arganovým olejem

300 g bambuckého másla
3 polévkové lžíce arganového oleje
3 pol. lžíce oleje z hroznových jader
6 kapek levandulové silice
6 kapek tea tree oleje
3 polévkové lžíce arrowroot prášku

Postup zpracování je stejný jako u prvního šlehaného bambuckého másla, jenom na začátku jsem vynechala krátké zahřívání bambuckého másla ve vodní lázni.

Žádné komentáře:

Okomentovat