Prohledat tento blog

pátek 26. května 2017

Myška, myška, aneb jak jsem šila barefoot boty / návod

Jak se šijou myšky boty? Kde jsem hledala inspiraci, rady na výrobu bot a kde jsem našla střih na botky?



Nejcenějším zdrojem informací pro mě byla barefootová skupina na facebook. Ač na facebooku jinak vůbec nejsem a ani ho "nemám" pro barefoot boty jsem udělala výjimku a začala pronikat do jeho tajů. Povedlo se mi v diskuzi najít spoustu cenných rad, jak s kůží pracovat, jak ušít boty z kůže, jak nalepit správně podešev a spoustu dalšího. Pár dobrých informací jsem našla i na některých blozích a internetových stránkách. Hodně instruktážních videí je i na youtube. Já se k nim dostala opět přes facebookovou skupinu Šijeme bf boty. Sepisuji ještě jeden článek, ve kterém mám z různých zdrojů sesbírané informace a rady k výrobě bot - střihy, obchody, postupy.

Odkaz na střih na jednoduché botky ve velikosti 23 jsem také nalezla v diskuzi ve skupině. Pro dcerku jsem ho už musela malinko zvětšit. Než jsme střihla do kůže, zkusila jsem si ušít jednu botku ze starých riflí, ale ze samé netrpělivosti ji už nedošila a pustila se rovnou do šití z kůže.





Můj šicí stroj moc nezvládá prošívat tři a více vrstev kůže. Proto jsem se snažila takováto místa minimalizovat. Na špici jsem našila obličej myšky tak, abych mohla odstřihnout druhou vrstvu kůže od okraje natolik, abych k tomuto dílu mohla přišít "podešev" boty a přitom prošívala jenom dvě vrstvy kůže. Obdobně jsem postupovala i u šití patní části.
Ve prostřed je výztuha pro patu z druhé vrstvy kůže. Šev veden s dostatečným odstupem od okraje spodního dílu, aby po odstřihnutí okraje vznikl u spodního dílu dostatečný "lem" pro sešití s podešví.



Po přišití podešve jsem v obloučcích vystřihávala malé klínky, aby se kůže mohla po převrácení na líc hezky zakulatit, bota byla zevnitř měkká a šev netlačil.




Tak vypadají švy jedna vrstva kůže podešve s patní častí, obdobně je tomu i na špici.Ráda bych vzniklý meziprostor zalepila podešví a šev tak ochránila před pronikáním vlhkosti.

Zkusila jsem na jednu botku našít poutka pro tkaničky, ale příliš se mi na botě nelíbily. Navíc přečnívající poutka nedovolovaly botu okolo drobné nožky pořádně stáhnout. Proto jsem se rozhodla udělat dírky s průchodkami. 

Šlo to celkem snadno a rychle. Využila jsem klasické galanterní průchodky od kohinooru, které se naklepávájí kladívkem. Balení obsahuje i příslušenství pro vyražení dírky do látky. Při pořádné ráně kladivo prorazí dírku i do dvou vrstev kůže, na některých místech kůže byla jen zeslabená do dírky, tam jsem ji ustřihla nůžkami. Provlékla kovové části průchodek, přiklepla kladivem a bylo hotovo.





Na patní části jsou vidět dírky v kůži. Není to moje špatné šití a párání, ale kůži jsem už takto koupila a předpokládám, že nošením, získají botky patinu a dírky se ztratí. 



 A jaké jsou Vaše zkušenosti se šitím botek, capáčků pro děti anebo pro sebe a své blízké? Budu ráda, když se se mnou podílíte o vaše zkušenosti.




Klíčová slova:
Barefoot boso nohé chození obouvání boty diy návod postup rada střih botky capáky capáčky botičky kotníčkové kožené kůže 

6 komentářů:

  1. Dokonalé! Nádhera. Krásné kreativní dny:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jak jsem se dívala, děláte krásné věci, ať nám to jde pořád hezky od ruky!

      Vymazat
    2. Ano, krásné tvořeníčko a děkuji:) Hezké dny , Eva:) Tyto botičky, jsou mistrovské dílo, dokonalé!

      Vymazat
    3. Jéé, děkuju, to se tak hezky čte, zvlášť když znám ty mouchy, které se mi na botkách povedly. Dobře, že je vidím jen já:)

      Vymazat
    4. Jéé, děkuju, to se tak hezky čte, zvlášť když znám ty mouchy, které se mi na botkách povedly. Dobře, že je vidím jen já:)

      Vymazat
  2. Dobry den jsou moc hezke ,jakou hrubku ma kuže? Od spoda je taky kůže? Zrovna hledam vic članku...

    OdpovědětVymazat