Prohledat tento blog

neděle 29. ledna 2017

Šilo to se mnou v sobotu

Vyrobeno 28.1.2017
Včera jsem měla šicí den, děti byly hodné a tak jsem stihla v mezičase během vaření, jezení, přebalování a tak dále, nastříhat a ušít pět triček. Bylo to taky na popud kamárádky, která by ráda vnesla čerstvý vítr do svého šatníku.




Úplet s koloušky je z bio bavlny, lemy jsou ušity z viskózy s drobným bílým puntíkem na šedivém podkladu, hezky se doplňuje s puntíkatými srnečkami.




Krapet folklórní vzor ptáčků v květinách jsem nakombinovala se světle fialovými lemy u jednoho trička a tmavě fialovými u druhého.



A poslední triko divocí koně je pro mě. Byla to láska na první pohled, dcerka mi ji chtěla usurpovat celou, většinu jsem uchránila pro sebe, ze zbytku bude mít nejspíš čepici a nákrčník.



4 komentáře:

  1. To je naaadhera, Jani. Sikulka prevelika, tleskam a smekam.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, nejradši bych si všechny nechala pro sebe, naštěstí jsou menší než já:)

      Vymazat
  2. dobrý den, vaše trička jsou nádherná, ráda bych se také do šití pustila..můžete mi prosím poradit, jak vyrobit střih?díky moc, verča
    verunka.bilkova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Bude to znít až moc snadno, ale je to tak, já si střih vyrobila tak, že jsem si na papír obkreslila jedno ze svých triček, u kterého mi vyhovují všechny proporce (délka rukávů, šírka přes boky, pas, ...) a pak jsem ušila první tričko a sedělo. Výhoda u šití z úpletu je ta, že díky své pružnosti se něm ztratí nějaká nepřesnost. U další triček jsem potom ještě zkoušela různé typy výstřihu, více zakulatit, rozšířit atp.

      Určitě se toho nebojte, uvidíte, že jak si ušijete první, druhé, už jiné než vlastnoručně vyrobené nebudete chtít!

      A ještě jeden tip,pokud nechcete napoprvé stříhat z nové látky, vemte si například nějaké starší pánské (či velké dámské:) triko a zkuste střih na něm. Můžete koupit i v second handu, nejlépe velikost s hodne XXXL, tj. hodně materiálu. To rozstrihnete podél svu a ze vzniklých ploch, vystřihnete tričko pode svého střihu a po ušití můžete pak na papírovém střihu doladit případné mouchy. Ale já šiji rovnou na ostro.

      Přeji, ať jde práce hezky od ruky! Jana

      Vymazat