Prohledat tento blog

středa 2. července 2014

Upgrade klučičích bodyček na holčičí

S narozením druhého miminka jsem po příchodu z porodnice stála nad šuplíkem plným obláčkově modrých bodyček, dupaček, tepláčků, čepiček, ...  A v postýlce spala holčička.




Nejprve jsem si myslela, že i když by se narodila holka, tak klučičí výbava mi vůbec nevadí, i když u kluka jsem modrou neměla ráda a vehementně ji bojkotovala, protože mi vadil diktát miminkovské konfekce - obláčkově modrá pro kluky, sladce růžová pro holky. Myslela jsem si, že u holčičky by to byla tak trochu rebelie. Ale... přestože jsem růžovou zatím nevzala na milost, tak přece jenom mě to čančání na holčičku trochu chytlo a čistě modrý šatník mi nedával spát... Navíc většina bodyček měla krátký rukáv (výbava byla po synovečkovi narozeném v srpnu, naše miminko se narodilo v předjaří fialek).

Týden po porodu jsem to už nevydržela, vytáhla všechna modravá bodyčka a i ty s krátkými rukávy, a spolu s všelijakými odstřižky z barevných úpletů a i nějakými malými tílky a triky, se pustila do přešívání.

Všechna bodyčka jsem zamýšlala ušít univerzálně unisex a hlavně tak, aby s miminkem rostla do "nekonečna". To se ukázalo jako naivní představa. Už teď, kdy jsou Nině čtyři měsíce a má šest kilo jsem musela některé upgrady vyřadit z jejího šatníku.

Ukázalo se, že do foroty extra dlouhé rukávy, byly zbytečně dlouhé a při oblékaní nepraktické. Do délky roste předvším trup děťátka, mnohem více než ruce, takže rukávky byly pořád hooodně dlouhé, ale bodyčko i po prodloužení prodloužení krátké a především úzké. Další zádrhel se ukázal ve velikosti výstřihu. Hlavička miminkům taky roste rychleji než jsem čekala a není většího řevu a zloby malé princezny než když se ji snažíte přetáhnout přes hlavu to krásné bodyčko s malým výstřihem!

        
       


  
Původně to bylo modré bodyčko s krátkým rukávem. Toto bodyčko je Nině stále i v jejich 4 měsících a 6 kilech, i když tak tak. Rukávy jsem udělala zbytečně dlouhé. Díky kříženému typu výstřihu u krku se stále hezky obléká.



Další celomodré bodyčko s krátkým rukávem jsem si vzala do parády a využila zbytek dámského červeného tílka z TimeOutu.




I přes výstřih u krku s prostřihem na rameni ještě Nině je, ale už se hůře obléká.

       
         


Toto bylo moje hodně oblíbené bodyčko, bohužel rychle z něj Nina "vyrostla". Brzy šlo hůře přetáhnout přes hlavu, a navíc tím, že výstřih u krku měl vůli jenom na jednom ramenním švu na patentek, nešly už obléct ručky do rukávů, aniž se by se přitom malý výstřih nezařezával do krčku. 



Krátké rukávy jsem prodloužila proužkovaným úpletem, našila na ně kolečka ze zeleno-bílého úpletu a zakončila je původním rukávkovým lemem (s modrou lemovkou).

             

Líbí se mi, že proužkované, nově všité, úplety hezky barevně i vzorem doplňují původní obrázek žiraf běžících po zvlněných proužcích.

                 

Žluto-oranžové bodyčko vypadalo holčičkovsky už z výroby, jen jsem krátké rukávy přešila na dlouhé...

         

... a našila kolečkovou aplikaci zakončenou ve středu červeným knoflíkem přišitým zelenou bavlnkou.

            

Bodyčko jsem musela po pár týdnech prodlužovat na trupu, i přesto už je Nině malé. Rukávy jsme udělala zbytečně dlouhé... no, chybami se človek učí. Teď už si na to dávám pozor a raději si už za vzor beru délku rukávu z nějaké dobře padnoucí mikinky.

             

Další přeměna klučičího modrého bodyčka s krátkým rukávem. 



Tady se mi povedlo správně odhadnout délku rukávu. Takže Nina ho stále nosí, i když délka trupu už je tak tak. 



Našívání všech aplikací mi vzalo mnohem více času než jeho samotné prodloužení.

Čistě bílé mi přišlo nudné a navíc jsem měla kabátek a dupačky se čtyřlístkovým vzorem, který mě učaroval.








 Zelenkavé bodyčko s krátkým rukávem a žirafím obrázkem stačilo prodloužit na trupu a na rukávech.


 A našít na něj malou záhadu, aby to zvědavcům vrtalo hlavou, na co to poutko je?


                                         
Odpověď je na nic, snad leda na parádu!


Rukávy jsem opět udělala zbytečně dlouhé.





2 komentáře:

  1. To je vyborny napad. A kazdy kousek original. Hned si tvuj blog ukladam do oblibenych:)

    OdpovědětVymazat