Prohledat tento blog

středa 2. července 2014

Renovace gauče

Na Aukru jsem za symbolickou pětikorunu koupila gauč, který vypadal, jako většina věcí na Aukru, lépe než ve skutečnosti.




Když ho muž s kamarádem přivezli, lapala jsem chvíli po dechu a přemýšlela, co s ním. 
Nakonec jsem odhlédla od poničeného čalounění a řekla si, že tvarem i rozměry se nám do bytu hodí a vzala ho na milost. 


Celý jsem ho savem vydezinfikovala a pořádně vysála. 

V půlce ledna jsem se pustila do jeho nového kabátu. Nejprve jsem uvažovala, že koupím nové látky a molitany a celý gauč kompletně zrenovuji. Když jsem si ale spočítala jenom cenu za nové molitany, byla jsem na částce, za kterou koupíte nový gauč v Ikei. Proto jsem se rozhodla pojmout celou renovaci nízkonákladově. Prohrabala se ve starých látkách a rozhodla se využít staré Ikea povlečení na přečalounění roztrhaného potahu.



Téměř před dokončením mi došly svorky do čalounické pistole a tak opěrky pod ruky a zadní díly gauče zůstaly dlouho nedokončeny.

Dlouho trvalo než jsem sehnala nové svorky do pistole. Pak jsem čekala na správnou konstelaci hvězd, tj. děti byly hodné a přitom nespaly, nebyla noční ani brzká ranní hodina a já měla sílu a hlavně chuť dokončit dílo. Ono, práce s čalounickou pistolí vyžaduje hodně síly v rukách a taky je dost hlučná. Tím se mi podařilo v sobotu dopoledne dokonale probudit muže z jeho dospávání a zárověň v něm probudit jeho zvědavost, co to dělám za rány v minutových intervalech už dobrou půlhodinu... 

Když viděl můj zápas s čalounickou pistolí, vzal mi ji z ruky a podle mých instrukcí s ní jen tak "střílel" jednu ránu za druhou.





1 komentář:

  1. skvělá pohovka. původní stav teda vypadal hrůzně, bych nevěřila, že z toho může vzniknout něco tak pěkného! ale je fakt, že některé kousky u nás doma taky původně vypadaly hodně jinak...
    jinak taky máme recy gauč, říkám tomu "rubbish sofa", je ze starých krámů z půdy a odpadu z textilní výroby.

    OdpovědětVymazat