Prohledat tento blog

pátek 16. listopadu 2018

Z obyčejných bot barefoot boty / návod

Vyrobeno: 11. říjen 2018


V krabici s botama jsem našla v žalostném stavu pár oranžových celoroček po synovi. Proběhal v nich jednu sezónu a jak je vidět, ani trochu je nešetřil. Když si přibrždoval na odrážedle, prodřel podešev na patách. Protože byly celokožené, bylo mi je líto vyhodit. Že by se mohly hodit pro další dítko na odrážedlo. Před měsícem jsem je znovu objevila v krabici. Při pohledu na přišitou podešev mě napadlo, že by mohla jít snadno strhnout a z klasických botiček udělat barefoot boty. Přesněji barefoot kompromisní, mají z výroby zpevněný opatek.

Jak je patrné z fotek, ještě v noci jsem se do díla pustila. Šev okolo podešve jsem rozpárala, ...


... špičkou větších nůžek jsem podšev v jednom místě podebrala a celkem snad strhla. 


Vlastně odpadla skoro sama, držela lepidlem na svršku boty jen na pár místech.




Protože na patě byla prodřená i kožená "stélka" přišitá k svršku boty, podlepila jsem celou botku nejprve riflovinou. Na všechno lepení jsem použila obuvnické lepidlo Vukolem T2. 


Abych zabránila pronikání vlhkosti od nové podrážky, která nebude mít přesah i na boky boty, našila jsem po celém obvodu textilní obsádku. 


Ze softsehlu jsem si vysřihla pruh široký asi 3,5 cm. Jednu jeho celou délku jsem asi 1,5 mm podhrnula a na stroji prošila. 


V tomto švu jsem pak obsádku přišila ke svršku boty. 


 Využívala jsem přitom ty dírky v botě, kde byla předtím přišita podrážka. Ty jsem si šídlem ještě malinko zvětšila, lépe se mi pak do nich z vnitřní strany strefovalo. Šila jsem jehlou na kůži. U ní je třeba dávat pozor, když se vracíte do již prošítéhé místa, aby jste si její špičkou nerozřízly již udělaný steh. Je opravdu velmi ostrá. 

 

Přišitou obsádku jsem pak přilepila nejprve ke svršku boty, tj. cca 0,7 mm. Poté jsem ji jsem ji nastřihla okolo paty a špičky tak, aby šla bez zbytečného zvlnění přilepit i ke spodní (pochozí) části boty. V některých místech na patě jsem vystřihla malinké klínky tak, aby se softshell nepřekrýval ve více vrstvách. 


Z plotny adidas 4 mm jsem si vystřihla podrážky, zbrousila je, natřela dvakrát lepidlem, nechala jej vždy zavadnout, stejně tak i protidíly na botě, poté spojila k sobě. přebytečné okraje podrážky jsem odřízla lámacím nožem.


A je hotovo! 






barefootky barefoot boty obuv celoročky celoční botky botičky podrážka plotna lepení podešve obuvnické lepidlo Vukolep T2 šití bot návod postup rady tipy recyklace kutilství vyrobit přešít předělat klasické obyčejné nebarefoot boty na barefoot bf  

2 komentáře:

  1. Ahoj, děkuji za návod. Přemýšlím o podobném tuningu, ale neměla jsem odvahu. Teď se snad hecnu a zkusím to ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, že jsem Vás inspirovala, s chutí do toho a až bude dílo hotovo, uvidíte, jakou z něho budete mít radost.

      Vymazat