Prohledat tento blog

pondělí 10. září 2018

Osvícený marshmallow / přeměna přepravky na vajíčka a odšťavňovače na ovoce

Vyrobeno: 16. - 17. 6. 2018

V dílnách plzeňského Depa 2015 jsem se zúčastnila workshopu na recyklační vlně. Za podpory dvou designéru jsem se pustila do recyklace pozinkové přepravky na vajíčka a hliníkové vložky do odšťavňovače na ovoce, které měli upadnout v zapomnění na sběrném dvoře, odkud jsem si je přivezla a po poradě s designéry jsem proměnila přepravku na závěsnou skříňku a odšťavňovač na stropní stínidlo. 

Právě v těchto dnech může pro tento set nazvaný 

Osvícený marshmallow



Bedýnku a odšťavňovač potkal společný osud v kontejneru, kde byly objeveny, poté jemnými pastelovými odstíny natřeny a detaily z bukové překližky propojeny v jeden set. 

Zdroj foto: www.balakrylrecyveci.cz

NOVÉ NAPLNĚNÍ

Pozinková bedýnka s kruhovými průduchy, která se svého času plnila vajíčky, byla přetvořena v závěsnou skříňku, která v sobě ukrývá dvě bukové police. A právě ty čekají na své nové naplnění předměty.
Hliníková vložka z odšťavňovače, která se dříve plnila ovocem a šťávou, byla přeměněna na stropní stínidlo. Stačilo přeskládat její komponenty, provrtat pár dírek, vysoustružit dřevěný cylindr, zapojit objímku s kabelem a jejím novým naplněním budiž světlo.
Zdroj foto: www.balakrylrecyveci.cz




Vnitřek přepravky stejně jako odšťavnovací vložka dostali světle šedivý nátěr. Z fotek to není patrné, ale práce to byla titěrná, barva okolo kruhových průduchu na přepravce se velice snadna přemázla na její vnější stranu. 


Světle šedivá také na okraji výklopných  dvířek z vnější strany. 


 Pak nastalo velké míchání a zkoušení barev, cílem bylo získat mentolově zelenou (povedla se) a  pudrově růžovou, kterou se mi ani po hodině a půl nedařilo namíchat. Ne a ne na ni přijít, vyzkoušela jsem i rady zkušených, ale nevedlo se mi trefit správný poměr ani výběr vstupních barev. Pokud někdo víte, jak na ni, prosím o návod do komentáře. 

 

Na dílně byla k dispozici jen jedna malířská papírová páska, která došla. Proto jako ochranu proti protečení růžové barvy z vnější strany bedýnky do její vnitřní části jsem použila starý molitan, u kterého je ale nutné pohlídat si správný čas pro jeho vyjmutí a nanášet barvu v menší vrstvě. Jinak hrozí, že se barva s molitanem a natíraným povrchem propojí a při vyndávání se bude molitan v těchto místech trhat a zůstávat na předmětu, čímž si přiděláte práci s jeho oddrolováním. 
 


  

 Dokonalé vybroušení poliček z bukové překližky do hladka, poté se jim dostalo napuštění voskovým olejem.



Designér Tony připojuje kabel s objímkou na žárovku, pomáhá mi taky doladit vysoustružený cylindr z bukového dřeva, za což ještě jednou velké díky!

Žádné komentáře:

Okomentovat