Prohledat tento blog

pondělí 26. června 2017

Retro dětské sandálky / barvení kůže

Vyrobeno: 20.6.2017


Ve sklepě jsem našla staré kožené sandálky, které jsme se sestrou nosily. Dochovaly se jen ty její. Původní bílá barva už byla zažloutlá a místy flekatá, nešla vyčistit. 


Proto jsem se rozhodla kůži znovu nabarvit. Nebylo to nic složitého.

Sandálky jsem si vycpala novinovým papírem, abych neobarvila vnitřní části boty a stélku.



Podešve jsem oblepila papírovou (malířskou) lepící páskou. U prvního páru bot jsem tak neudělala a barvou si podrážky ušpinila. Pokud chcete mít podešev ve stejné barvě jakou budete barvit kůži, pak tento krok přeskočte.



Koupila jsme si barvy na kůži české značky Artemis - tmavě hnědou a bílou. Chtěla jsem si namíchat světle hnědý odstín, ale po přidání kapky hnědé do bíle vznikla sladko - pudrově růžová, když jsem přidala více hnědé, dostala jsem něco okolo cihlově červené.


 Barvu jsem nanášela houbičkou. Při plynulých tazích vznikaly na kůži nehezké šmouhy. Proto jsem ji po nanesení tahem, houbičkou poťupkala, tím vznikaly plynulé přechody mezi jednotlivýmí nánosy. Je dobré vyvarovat opětovnému přetírání. Barva rychle zasychala. Jakmile barva trochu zaschne. má tendenci se při znovu přetření sdírat. 


Barva se má nechat 24 hodin zaschnout. Někdo doporučuje, ještě barvu zafixovat například horkým vzduchem z fénu. Já to u prvních botek neudělala a nikterak to nevadilo. Barva i po měsíci nošení dobře držela, neodírala se. 


Před a Po




diy návod barvení kůže boty bot sandále sandálky zkušenosti

Žádné komentáře:

Okomentovat