Prohledat tento blog

středa 22. března 2017

Narozeninový dort pro Princeznu

Vyrobeno: 22. 2. 2017

Zdravý narozeninový dort, který jsem dělala pro druhou dcerku na její velkou narozeninovou oslavu byl dost podobný tomu, který dostala před čtrnácti dny Mimi. Pouze s ohledem na velké množství pozvaných dětí jsem arašídy, které můžou být pro někoho silný alergenem, nahradila slunečnicovými semínky. 


Dort sklízel ve většině případů velké ovace, až mě to samotnou překvapilo, u některých jsem si všimla, že jim tyto kombinace chutí nesedí.

Korpus

asi 200 gramů nepražených slunečnicových semínek
1 hrnek hrozinek
1 hrnek mletého máku
200 - 250 gramů strouhaného kokosu

Krém banánový

2 zralých banánů (koupila pár dnů dopředu a nechala je dojít do měkka, do žluta)
1 menší šálek kešu oříšků (namočné 1-2 hodiny předem)
1/2 pomeranče - na šťávu
1 zarovnáná polévková lžíce medu (děti trochu kuckali, tak jsem jim tam lupla medicínu) 
5 polévkových lžic tekutého kokosového oleje
1/2 šálku vody 

Krém jahodový

350 gramů mražených jahod
1 zralý banán
1 menší šálek kešu oříšků (namočné 1-2 hodiny předem)
1/2 pomeranče - na šťávu
1 zarovnáná polévková lžíce medu (děti trochu kuckali, tak jsem jim tam lupla medicínu) 
5 polévkových lžic tekutého kokosového oleje
1 šálek v neosolené vodě uvařené rýže - toto byla improvizace na příliš řídký krém

Den předem namočená slunečnicová semínka spolu hrozinkami jsem znovu propláchla vodou a slila ji co nejvíc to šlo, zbylo mi na dně asi 1 cm vody, rozmixovala tyčovým mixérem na pastu. Během mixování jsem nepřidávala kokos ani mák, aby směs nebyla moc hutná a nezničila si tím mixér. Jakmile mi vznikla vláčná pasta, vsypala jsem mák a kokos od oka tak, aby hmota byla co nejmíň vodnatá. Počítala jsem s tím, že kokos s mákem přebytečnou vodu nasají.


Směs jsem napěchovala do dortové formy, pěstí ji stlačila na asi 1 cm silný plát. Formu není potřeba vymazávat, směs je dost olejnatá sama o sobě a dala do lednice odpočinout a pustila se do přípravy banánového krému. 

V hrnci jsem si lehce zahřála kokosový olej, aby se rozpustil na tekutý, přidala ostatní ingredience. Vodu jsem přidávala opatrně, pouze tak, aby šla směs  rozmixovat do hladkého krému, nalila na korpus a dala do mražáku odpočinout.

Jahodový krém jsem dělala obdobně jako banánový, pouze jsem si zmražené jahody rozmrazila krátkých zahřátím ve vodě. Bohužel jsem nepočítala s tím, že jahody samy o sobě pustí dost vody a výsledná směs byla hodně řídká, proto jsem tady zaimprovizovala a rozmixovala do ní asi šálek vařené rýže. 

Takto připravený dort jsem i s dortovou formou dala do mrazáku na dva dny uležet. Chystala jsem jej dopředu, jinak stačí asi 4 hodiny na ztuhnutí. V den oslavy jsem jej přendala z mrazáku do lednice a asi 3 hodiny před krájením jej ozdobila mraženým ovocem, aby mělo čas povolit.


Žádné komentáře:

Okomentovat