Prohledat tento blog

pondělí 19. září 2016

Kojicí podprsenka vyrobená z klasické

Vyrobeno 10. 3. 2014

Je to už přes dva roky, kdy jsem si naposled šila kojící podprsenku. Inspirace pro kojící maminky, jak si rychle z obyčejné podprsenky vyrobit kojící podprsenku a taky ukázka toho, že to pak jde i vrátit zpátky, tedy kojící podprsenku přešít na klasickou.

Na výrobu kojící podprsenky je dobré si zvolit takovou, která má košíčky ve středu sešité pomocí látkového proužku, ne takovou, která je i přes svůj střed vyztužena. Také je dobré, aby podprsenka neměla na sobě našité aplikace a flitry, které by při kojení mohli miminko nebo maminku škrábat jako například právě nafocená podprsenka. Můžete zvolit podprsenku zcela bez vyztuženého košíčku (např. bavlněnou s kosticí či bez), ale takovýchto kojících se za rozumnou cenu prodává spousta anebo s vyztuženým košíčkem jako v tomto případě. Její výhodou je, že když v ní vyrazíte do společnosti, nebude se přes ní rýsovat kojící vložka tak, jako je tomu u běžných látkových kojících podprsenek.
Z vnitřní strany košíčku odpárejte pásek, do kterého je všita kostice. Kostici můžete vytáhnout či ponechat. Pokud ji v podprsence ponecháte, košíček se nebude při rozepínání tak měkce odkrývat, kostice nedovolí jeho ohnutí, ale podprsenka zase bude tvarovat poprsí a naopak.
Všijete gumičku v takové délce, aby se jen lehce natahovala po boční straně košíčku. Příliš krátká gumička košíček stahuje a patentka (viz další krok) má pak tendenci se sama rozepínat, příliš dlouhá zase v podprsence překáží a může z košíčku vykukovat. Použít můžete například gumičku z pružného ramínka z vyřazené podprsenky nebo zakoupíte v galanterii. Přistehujte odpáranou pásku a opatrně po krajíčku ji na stroji přišijete zpátky.
Odstřihněte ramínko od košíčku a přišijte jej k druhému konci gumičky. Pohlídejte si délku pružné gumičky (černé).
Na pravé straně už je ramínko skoro hotové. Určitě by bylo lepší použít barevně sladěné nitě - tmavě modrou horní, černou dolní. Já je neměla a chtěla mít honem ušito.

Už stačí na ramínka přišít patentky na zapínání a máme hotovo!


Zapnutá kojící podprsenka z boku.

Zapnutá kojící podprsenka zepředu, není na ní poznat, že je kojící.
A když, po prvním kojení zjistíte tak jako já, že jste zvolily špatnou podprsenku, protože našité flitry budou při kojení škrábat Vaše děťátko, pak stačí udělat všechno naopak, odpárat, odstřihnout a přišít krycí pásku i ramínka k podprsence tak, aby to bylo k nerozeznání od stavu "po".





diy návod postup foto kojící podprsenka mateřská těhotenská recy recyklace předělání klasické normální

4 komentáře:

  1. Super jednoduchý návod..moc mi pomohl :) Díky. Jean

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, skvělé! To jsem opravdu moc ráda a taky za odezvu, že návod měl smysl. Tak, ať se hezky kojí! Jana

      Vymazat
  2. Ta teda je :) Já tedy, když jsem byla těhotná jsem na sobě žádnou kojící podprsenku neměla, ale opravdu kreativní a super nápad. Jediné, co si pamatuji, že jsem si pořizovala, na můj vkus až moc hezkou mateřskou podprsenku , což už bych asi víckrát neudělala :) Ale byla opravdu super.

    OdpovědětVymazat