Prohledat tento blog

středa 28. září 2016

Dětské puntíkaté softshellky z odstřižků látek

Vyrobeno: 2.6.2016

S nadcházejícím podzimem by se mohl hodit tip na využití zbytků ze softshellu (či jiných látek) na dětské funkční kalhoty.

 Začátkem června jsem se po delší pauze pustila do šití a se zpožděním vkládám na blog. Povedlo se mi došít si softshellové kalhoty pro sebe. Byl to už několikatýdenní kostlivec ve skříni. Ze zbytků softshellu jsem rovnou spíchla jedny kalhoty pro Ninu. Využila jsem tak skoro všechen softshell do posledního centimetru a samozřejmě taky každou volnou chvilku mezi kojením Mimi, vařením, uspáváním obou holek po obědě. Jak na to?

Jen tak pro představu, na ušití softshellek pro skoro 2,5 letou holčičku mi stačily zbytky letního softshellu (1,1 metru, šíře 140 cm) po ušití dámských kalhot ve velikost 42. Dětské kalhoty mají ještě 10 cm rezervu v délce nohavic, předpokládám, že v nich bude Nina běhat ještě napřesrok.

Zbytky softshellu na dětské kalhoty.
Kalhoty podle kterých ušiji nové.


Zbytky softshellu jsem podélně sešila k sobě.
Švy ještě z lícové strany prošila rovným stehem. Je dobré látku u toho lehce natahovat, aby šev pružil a při napínání se nepřetrhl.
Podle dobře padnoucích kalhot jsem si rovnou na látku udělala střih. Je to snadné. Stačí vtáhnout jednu nohavici do druhé. Pak lze snadno překreslit na látku přední díl kalhot.

Obdobně jsem překreslila i zadní díl kalhot. U něj je dobré si zadní sed postupně na látce "narovnávat", aby jste jej měli skutečně celý přenesený. 
Střih přenesen na látku, zbývá ze zbytků softshellů přišít zbytky nohavic do požadované délky.
Je to trochu hra se skládáním zbytků látky, přišiji kousek, odsřihnu přebytek a ten zase přišiji někam jinam.
Nohavice jsou hotovy, dolní okraj zarovnávám až úplně nakonec po sešití všech dílů.
Na předních dílech jsem udělala půlkruhové kapsy - opět použity zbytky bavlněných látek.
Kapsa je začištěna šikmým proužkem ušitým ze zbytků puntíkované látky.
Prošití kapsy z přední strany tak, aby vznikl kapsový váček.
Sešiji k sobě přední a zadní sed.
Na zadek jsem našila puntíkovanou aplikaci.
Aby aplikace neodstávala a nedělala bubliny, prošila jsme ji spirálou.
Následuje sešití nohavic k sobě na overlocku (nebo na rovnostehu) a přešití ještě na rovnostehu.

Na více namáhaných místech jako jsou boky, přední a zadní sed prošívám látku ještě jednou na rovnostehu jak z rubové strany, tak lícové. Při šití látku natahuji, obzvlášť švy u sedů, u kterých při nošení nejvíce hrozí popraskání stehů, pokud by byli příliš pevné, nepružné.



V pase je provlečena guma na jejíž konce jsou našity šňůrky ze stejně puntíkatých látek z jakých jsou ušity kapsy.
Utáhnutí a regulace gumy v pase pomocí mašle.

A je hotovo!

Kalhoty pro mámu a pro dceru.
DIY návod postup fotopostup tip softshell softshel softshelky softshelové kalhoty dětské dámské recyklace zbytky zbytků odstřižků odstřižky látek

Žádné komentáře:

Okomentovat