Prohledat tento blog

sobota 9. července 2016

Tradiční sukně z Martiniku

Vyrobeno: 10.6.2014

Před pár lety přivezl kamarádce její přítel z Karibiku látku a madeiru na dlouhou sukni spolu s fotkami, jak má sukně vypadat. A tak jsme se s kamarádkou jedno dopoledne pustily do šití, já měřila, stříhala, šila, ona hlídala děti. Přesněji se starším si hrála,  mladší, tou dobou v miminkovském věku, houpala a chovala.


Návod na sukni je docela jednoduchý. Jsou to k sobě přišívané obdélníky látky. První obdélník látky vychází z obvodů boků, k němu je nařaseně přišitý prodloužený obdélník (asi dvakrát tak delší než ten první) a stejně tak je tomu u dalších dvou dílů - obdélníků.




diy návod postup sukně volánková 


2 komentáře:

  1. Nádherná sukně, moc se ti povedla. Béé, já chci taky umět šít aspon malinko.
    Jsi veliká šikulka, krásně se mi tu kouká a čerpám inspiraci.
    Děkuji.
    Krásné dny.
    Bohunka

    Jak jsi, prosím, dělala u těch širších obdélníků rovnoměrné nařasení? V pase máš gumu? Už delší čas přemýšlím o podobné, ale zatím bez kanýrů, jen do áčka a v pase uplet(staší tričko, už jich mám odloženo několik, ale zatm jsem se nedokopala k šití)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Bohunko, sukně je v pase do gumy, ale určitě stejně dobře poslouží taky náplet i ze staršího trika (jenom si pohlídej, aby měl aspoň 5% elastanu, pokud to chceš šít úplně bez prádlové gumy). Řasila jsem rovnou při šití, v pravidelných rozestupech jsem látku překládala. Jinak správně se to má dělat tak, že si to prošiješ nití a tu pak stáhneš tak, aby se ti díl nařasil do potřebné délky a hustoty varhánků. Ale na to já obvykle nemám trpělivost.

      Vymazat