Prohledat tento blog

pondělí 4. dubna 2016

Šperkovnice

Vyrobeno: duben 2014

Celé to začalo na podzim roku 2013, když jsem objevila, pro mě, krásné obrazy, pokračovalo to až na jaře 2014, když rozkvétaly sakury, ještě teď, v zimě 2016 TO neskončilo... 


Na úplném začátku byl starý rám obrazu objevený na jednom dvoře v jednom zastrčeném antiku v centru Prahy, kde bych jej vůbec nečekala. Obrazy byly dva a já se jich moc ráda ujala, přestože déšť, slunce a mráz na nich odvedly kus práce. A už při cestě domů jsem věděla, že z jedno, toho zaskleného, udělám dvířka pro svou šperkovnici.

  

Zbytek materiálů jsem našla doma anebo koupila. Laťky pro samotnou skříňku jsou z hobby marketu, rovnou jsem si je nechala na míru uříznout z dvoumetrové latě, stejně tak jako sololit pro zádovinu skřínky. Sice jsme doma měli starý velký kus sololitu, ale přemohla mě pohodlnost.


Sololit jsem přetřela na bílo a rovnou na něj vyzkoušela váleček na stěnu čerstvě koupený na Aukru z  druhé ruky. Laťky jsem natřela taky bílou barvou, ale nanášela ji v hodně tenké vrstvě tak, aby nepřekryla kresbu dřeva. 


Na zachycování náušnic jsem nejprve měla v plánu použít tyl s velkými oky - potáhnout jím zádovinu, ale pak mi padl zrak na perlinku, která zbyla po pracích na bytě  natahování omítek na stropy a usoudila jsem, že poslouží lépe, je pevnější, jen tak se neprotrhne a pak s takovou roli perlinky pak baví tvoření i děti ...

 
... zvlášť když je hodně dlouhá! Současně tak byl proveden zátěžový test na pevnost, netrhavost a odolnost.



Takto spořádaně to vypadalo ještě předtím než Nikola přišel na nápad, udělat si z perlinky domeček.


Perlinku střiženou přesně na míru sololitové desky, jsem si přichytila pomocí malířské pásky,  aby se při přimontovávaní samotného rámu skříňky nepohnula.



Pak pro jistotu pomocí tavné pistole ještě na několika místech kápla lepidlo z tavné pistole, ...



... a teprve potom přiložila - přilepila rám skříňky, který jsem pomocí malých vrutů spojila se sololitovou zádovinou. 


Protože rám je ze smrkového dřeva a laťky mají tlouštků asi 0,5 cm, je dobré si předvrtat dírky pro vruty a až pak přišroubovát vrutem. Jinak máte téměř stoprocentní jistotu, že když se do dřeva pokusíte zachytit rovnou vruty, praskne. Z mojí zkušenosti smrkové dřevo, tím že je měkké, je zároveň i hodně křehké, buk či dub vydrží více. 


Na horním rámu jsou přichyceny dvě skobičky, kterými jsem pak protáhla šňůrku, přes kterou si jde věšet korálky. Perlinka se po asi dvou letech používání osvědčila, její výhodou je, že náušnice si na ni můžete věšet různě podle jejich délky a taky počtu. Nějaké volné očko se vždycky najde.


Večerní se sakurou...


Na přichycení dvířek šperkovnice čeká už skoro dva roky, za tu dobu se tak zaplnila, že představa, že ji budu muset nejprve vyklidit, mě od dokončení mého veledíla odrazuje a raději cingrlátka čas od času opráším tím, že si je vezmu na sebe.

Na zadní straně bočnic rámu jsou ještě dva neúplně přivrtané vruty, asi 10 cm vzdálené od horního okraje, které jsou připraveny pro přivázání provázku na kterém by pak skřínka měla viset na zdi.

 Klíčová slova: DIY návod postup recy recyklace rám obraz šperkovnice skříňka

Žádné komentáře:

Okomentovat