Prohledat tento blog

pátek 10. srpna 2018

DIY domácí opalovací máslo s ochranným UV faktorem

Vyrobeno: 9.8.2017

Před Vánoci jsem narazila na úžasný blog MishaBeauty se spoustou receptů na výrobu domácí dekorativní kosmetiky a jíných nezbytností do koupelny. Je v něm taky velké množství článků vysvětlující účinky a použití různých látek v přírodní kosmetice. Pro mě je to zatím veliká studnice poznání a výzva na výrobu domácí dekorativní kosmetiky. Několikkrát jsem se pustila do studia receptů a rad na výrobu pudru, makeupu, rozjasňovače a tvářenky. Chtěla jsem si udělat průnik základních složek v těchto přípravcích a nakoupit si "základ" pro jejich výrobu propojeném eshopu.

Nejprve jsem si chtěla tímto udělat radost k Vánocům, pak k narozeninám v březnu, později ke svátku v květnu a nakonec teď v srpnu, pár dní před odjezdem na prázdninovou cestu, jsem chtěla udělat alepsoň rychlou objednávku oxidu zinečnatého pro výrobu opalovacího přípravku a nedalo mi to nepokusit se objednat si i ten zbytek. Honem jsem začala už asi po čtrvté studovat ingredience do líčidel a opět se v tom ztratila. Nakonec jsem včera, tj. ve středu, zavolala do eshopu, jestli když objednám oxid zinečnatý, jestli je reálné, že mi jej obratem zašlou, abych jej do pátku měla doma a stihla si vyrobit opalovací přípravek. Jako omluvu za tak šibeniční termín jsem dodala, že jsem učinila několikátý pokus o samostudium a sesumírování si základních složek pro výrobu šminek pro mě, abych učinila pořádnou objednávku, ale prostě jsem se v tom znovu ztratila.  Pán na telefonu mi předal paní Míšu - autorku blogu a ta se mnou všechno prošla, po otázkách jaký typ pleti mám a co od kosmetiky očekávám, mi rovnou pomoha vytvořit objednávku na míru tak, abych měla vše potřebné jak na výrobu pudru, sypkého makeupu, tvářenky, tak  i rozjasňovače. Nádherně mi vše vysvětlila, u každé položky objasnila, jak funguje. No prostě byla úžasná a v půlhodině jsem měla odeslanou a zaplacenou objednávku a pán mi ještě nabídl, že mi ji na druhý den, ve čtrtek, doručí. Ještě jednou oběma tímto moc děkuji! 

A už už jsem míchala kosmetiku. Hned jsem se pustila do opalovacího přípravku.

Uff, a po tomto dlouhém příběhu si zde nakonec poznačím moji byoko recepturu na  rychlý opalovák. Přiznám se bez mučení, vynechala jsem váhy a jednotlivé složky přidávala od oka. 
Základ

420 g bambucké máslo
5-10 PL ostropestřecový olej
5 PL kokosový olej
20 kapek silice ylang ylang
20 kapek silice rozmarýnová
1 PL oves
3 PL arrowroot
15 kapek vitaminu E

Vše rozmixovala tyčovým mixérem, poté odlila do sklenice:

1. Šlehané bambucké máslo - regenerační

cca 150 gramů této směsi olejů

2. Šlehané bambucké máslo - opalovací

cca 300 g základní směsi, tj. šlehané bambucké máslo - regenerační

cca 45 g oxid zinečnatý

Na 100 gramů připadá přibližně 15 gramů oxidu zinečnatého, což dle rozpisu na konci tohoto článku představuje ochranný faktor 12 - 19

Oxid zinečnatý jsem nejprve do směsi zamíchala pomocí vidličky, poté jsem celou směs důkladně mixovala tyčovým mixérem. Přesto si jsem vědoma, že tímto způsobem nemusí být oxid zinečnatý rovnoměrně v celé směsi promíchaný a může být místy různě silný. 

3.  Šlehané bambucké máslo - opalovací s leskem

cca 60 gramů ze směsi číslo dvě, tj. šlehané bambucké máslo - opalovací
2 kávové lžičky slída sericite

Vše jsem promíchávala  kávovou lžičkou už rovnou ve skleničce na zašroubování. 

*** * ***

Na internetu jsem nalezla tento rozpis pro výpočet ochranného faktoru u opalavacího prostředku:


k dosažení SPF 2-5 – 5% oxidu zinečnatého

k dosažení SPF 6-11 – 10% oxidu zinečnatého
k dosažení SPF 12-19 – 15% oxidu zinečnatého
k dosažení SPF >20 – 20% + oxidu zinečnatého




Klíčová slova: opalovací krém olej máslo mast opalovák domácí výroba návod postup DIY

Žádné komentáře:

Okomentovat