Prohledat tento blog

čtvrtek 29. března 2018

Upcycling vesty na bundu

Vyrobeno 24.3.2018

4 letá holčička

2 letá holčička
O víkendu jsem se pustila do dlouho plánovaného upcycling vesty na bundu. Zateplené vesty u našich děti nepochodí. Buď je jim v nich teplo anebo zima a mají zmrzlé ruce, proto jsem na vestu chtěla našít zateplené rukávy. Nejprve jsem hledala nějaký starý kousek voděodolného oděvu či dostatečně velký odstřižek softshellu ve vyhovující barvě. Přitom jsem narazila na starý vlněný svetr, který barevně ladil s drobnými hvězdičkami na vestě a svitlo mu na recy-recyklaci. Byl po totiž po dlouhé roky výplní polštářku, praním zplstnatěl. To se mi teď hodilo, protože rukávy svetru z původní velikosti 40 se zmenšily přesně na dětskou 110 (tj. velikost dítě ve věku 3-4 roky), kterou jsem potřebovala a navíc se tím pletená oka stáhla k sobě, takže ze svetroviny se stala spíše látka a tolik neprofukuje. 



Přesto rukávy dostaly ještě dvojitou podšívku ze staré šustákové bundy ala adadas (nejedná se o překlep) a to především proto, že svetr je hodně kousavý.


Rukávy jsou vypodšívkované dvojitě, použita je stará  bílá sportovní bunda. Protože ale narozdíl od svetroviny šusťák vůbec nepruží, je do něj všit proužek šedivé tričkoviny z letní mikiny, tedy recyklace, recyklace, recyklace, ... Podšívka končí u vroubkovaného "nápletu",  rukáv lze o cca 6 cm ohrnutím zkrátit.


 Odzkoušeno, že takto bundička sedí jak 2 leté holčičce, tak také její 4 leté sestřičce. Podšívka je v místě sešití na délku asi o 3 cm delší, to proto, aby při pokrčení ruky se mohla poddat pružné svetrovině a nikde při pohybu netáhla.


Ze ze svetru s odstřiženými rukávy vznikly vlněné šatičky, které s dcerkou chvíli porostou až do tuniky. Stačilo začistit odstřižené konce rukávů. A chystám se je ještě vypodšívkovat, aby byly příjemné na každodenní nošení. 

2 komentáře: