Prohledat tento blog

úterý 21. listopadu 2017

Mikina + triko + odstřižky = čepice + nákrčníky

Vyrobeno 16.10.2017

Holčičkám se sešlo v šatníku hodně mikin a triček, ale teplejší čepice s nákrčníkem chyběly. Nejprve jsem z fleecové mikiny a bavlněného trička střihla čepici pro Ninu, z rukávů mikiny a sešitých odstřižků nákrčník a z nejmenšího zbytku s výšivkou kouzelící princezny nákrčník pro naši nejměnší.









Oboustranný nákrčník je z jedné strany fleecový, z druhé strany je bavlněný úplet. Odstřižky různých úpletů sešity k sobě na overloku s přiznanými švy.


Rozměry nákrčníku pro 3 a více let (otestováno na sedmiletém a stále hezky sedí) jsou 23 na výšku a 25 cm na šířku (celkový obvod 50 cm). Fleece je objemejší látka než-li bavlněný úplet, proto nedoporučuji dělat ho vyšší, pod krkem by bylo moc látky, i tak je v něm naše 3,5 letá dcerka dost zachumlaná. Díky pružnosti obou materiálu je i obvod 50 cm dostačující, přes hlavu lze pohodlně přetáhnout a od krku neodstává.







Velikost druhého nákrčníku pro rok a půl starou dceru je 13 cm na výšku a 21 cm na délku (obvod 42 cm). Opět platí jako u prvního, že výška pro tak malou cácorku je dostačující a vyšší nedělat.


3 komentáře:

  1. Janičko, opět paráda. Tleskám a smekám a nechápu, kam na ty nápady chodíš.
    Prostě paráda. Krásná slečna v krásném kloboučku.
    Jak jsi, prosím, střihla na čepičku?
    Sice nemám overlock, ale snad to zvládnu i na obyčejném stroji bez ozdobných lemů.
    Borka jsi, fakt.
    Krásné dny.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Bohunko! U čepice jsem vyšla z jednoho střihu, který jsem dostala od kamarádky. Zkusím ho najít v elektronické podobě, doma ho mám jenom na papíru. Měl delší (plandavé) uši, ty jsem akorát zkrátila do menšího obloučku, aby čepice nebyla úplně rovná. Ale jde vyjít i z obyčejného střihu na čepici s rovným lemem. Tak jsem před nedávnem zase synovi zvětšovala čepici. Na klasickou, rovně střiženou čepku jsem došila dolní lem, který má v oblasti okolo uší klopky akorát přes ně. Za pár dní ji dostane k narozeninám, pak na něm nafotím a vystavím tady i s návodem.

      Krásný začátek adventu!
      Jana

      Vymazat
    2. Střih jsem našla docela rychle, už letí k tobě.

      Vymazat