Prohledat tento blog

pátek 29. září 2017

Šilo to se mnou a zase na přání

Vyrobeno: 27.9.2017

Šití na přání, když dostanu zadání v nějaké barevnosti, velikosti a typu oděvu a jinak mám volnou ruku, mě moc baví.



Tentokrát jsem měla úkoly dva.
První úkol zněl: veselé pyžamo ve žluto zelených barvách s použitím sovičkového úpletu. Vše ušito tak, aby horní tričkový díl byl barevně propojen s dolním kalhotovým dílem.

Pozorný čtenář si možná už všiml, že první verze trička byla bez žluto oranžového pruhu u dolního lemu. Z prvních fotek se mi zdálo, že pyžamku jako celku k propojení s výrazně žlutými kalhotami něco chybí. Přišlo mi, že i žluté lemování výstřihu na tričku příliš vystupuje bez dalšího provázání. Proto jsem už do hotové trika znovu střihla a vložila žlutý "pásek".

A druhé přání bylo: žluté tričko - halenku do práce s hnědými detaily a odnímatelným pásečkem.
Na dolní lem jsem použila designovou látku z USA, díky kombinaci úpletu na zadové části lemu si celý dolní lem zachovává očekávanou pružnost. Bavlněné plátno jsem použila schválně takové, aby ladilo k čelence (klik sem), kterou jsem před pár měsíci milé duši šila.


Ani tady jsem se nevyhnula menšímu přešívání po dokončení. Původně byl pásek všitý napevno do bočních švů trička. Až po vyzkoušení trička se ukázalo, že pásek má tendenci šev trička nehezky vytahovat směrem do předního dílu. 


A tak došlo na další úpravu. Všité pásky jsem opatrně těsně u švů odstřihla, na jejich místo našila tenké poutka (z navícero navlečené nitě do ouška jehly) a jimi provlékla pásek ušitý z kombinace stejných látek jako samotné top. Pásek lze podle potřeby ponechat anebo lehce vytáhnout.


Žádné komentáře:

Okomentovat