Prohledat tento blog

středa 26. července 2017

Keltské šaty pro Aničku a její kamarádku

Sousedovic Anička jede s kamarádkou na tábor s keltskou táborovou hrou.  Zadání znělo jasně - tunika v délce pod zadek v přírodní (neběléné) bílé barvě. Zkusila jsem na internetu chvíli hledat, jak vypadali keltské oděvy, ale nenašla jsem nic typického, jenom jednoduché haleny z režných látek. Proto jsem se rozhodla ušít jednoduchou halenu s koženými detaily - poutky pro provlečení pásků. A protože je to pro holky, ozdobila jsem výstřih dřevěnými korálky. Pokud se holkám nebudou líbit, jde jednoduše ustřihnout uzlíky a korálky navlečené na šňůrce sundat. 




Tunýlkem ve výsřihu je provlečena měkce pružící prádlová guma. Korálky jsou navlečeny na tenké kulaté gumičce (klouboukové) a pouze za krajní uzlíky jsou k halence přišity. Až bude po táboře, můžou se korálky lehce odpárat a holčičky můžou tuniku nosit s legínami třeba na hřiště.


S opaskem se dá tunika nosti i jako šaty. Bez opasku je to spíše volná halena.


Na konce jednoho opasku jsem našila saténové šňůrky v různých délkách, všechny laděny do přírodních hnědých odstínů.


Na obě tuniky jsem našila poutka ze světlé kůže. Tento detail se mi v kombinaci s přírodně bílou bavlnou hodně líbí.


Druhou tuniku jsem dozdobila jinými dřevěnými korálky spolu s modrými.


Korálky jsou navlčeny na pevném vlasci a k výstřihu jsou přišity vždy za poslední tři korálky. Při přišívání každého korálku jsem pro jistou udělala zvlášť uzlíky, aby se korálky nemohly snadno utrhnout a ztratit.




 Na koncích tohoto opasku je zase našita  šňůrka připomínající provázek.  





DIY historický oděv kostým tunika halena šaty keltská středověká indiánská hobit tábor šatičky



Žádné komentáře:

Okomentovat