Prohledat tento blog

pondělí 12. října 2015

Jsem dlaždič nebo dlaždička - druhé pokračovaní

Volné navázání na povídání a mé poznámky o mozaice a pokládce dlažby

Dlažba v koupelně je hotová už přes měsíc. Poslední dlaždici na podlahu v koupelně jsem položila 28. srpna 2015. Na konci toho dne jsem se mohla sotva pohnout. Nikdy bych nevěřila, že z toho může tak moc bolet celé tělo, záda a kolena bych čekala, ale ruce a všechny svaly na nohách mě překvapily. Ale nejspíš se to dalo čekat, je to neustále  dělání dřepů, vstávání a klekání si k pokládané dlažbě, přeměřování, přenášení dlaždice od řezačky na zemi do koupelny na zem, přičemž mi to většinou nedalo a držela jsem se přísloví, dvakrát měř, jednou řež a tím narůstal i počet dřepů.


Při řezaní dlouhých (45 cm) a úzkých  pásků (asi 2 cm) jsem plně pochopila úsloví "Kleje jako dlaždič", to když se mi poslední dva pásky nedařilo čistě uříznout pásek mi praskl někde ve třetině a povedlo se mi takto pokazit dvě nové dlaždice. A ke konci jsme si mužem mysleli, že už jsme přišly na to, čím to je. Při řezání tenkého pásku z okraje 45-ti centimetrové dlaždice její delší konec se rozvibruje a lehce pohne/vychýlí  při lámání a pak i řezaný pásek praskne, proto mi ji tedy muž přidržoval a pásek se napoprvé povedlo uříznout krásně v celé své délce, leč napodruhé už zase praskl. Pokud by někdo měl tip, sem s ním (do komentářů)!




Na revizní dvířka u vany přijde přilepit poslední dlaždice.


Trocha mozaiky s šedivou spárovací hmotou a šedivým silikonem v rohu, vše stejný odstín číslo 111 (měsíční třpyt či tak nějak) od Mapei.

Poznámky:

  • Pokud je to aspoň trochu možné mít řezačku na stole a ne na zemi, šetříte tím svá záda i kolena.
  • U řezačky a i v místě pokládky dlažby mít nějakou měkkou podložku pod kolena. Použila jsem složené staré povlečení a karimatku. Zlepší se pracovní - klečící - komfort a pokládka pak tolik neunaví na těle. 

Klíčová slova: pokládka dlažba návod foto postup rady tipy zkušenosti postřehy laik

2 komentáře: