Prohledat tento blog

čtvrtek 3. srpna 2017

První domácí mýdlový šampón na vlasy / recept

Vyrobeno: 23.3.2017

Mýdlo ala šampón na vlasy , obsahuje krom kokosového a olivového oleje, také ricinový olej, odvar z listu břízy, kopřivy a dalších bylin na posílení vlasů. 

Celá rodina ho používáme už přes dva měsíce a můžu zodpovědně prohlásit, že jsem s ním nadmíru spokojená, vlasy jsou po něm hezky umyté a na dotek měkké, hebké.


Jediné na co jsem si musela u tuhého šampónu chvíli zvykat, je způsob jeho nanesení na vlasy. Zpočátku jsem mýdlem mydlila vlasy třením mýdla všemi směry, ale tím pak byly hodně zacuchané. Našla jsem si svůj způsob mytí pro dlouhé vlasy. Vlasy před každým mytím rozčešu, namočím proudem vody a kostkou mýdla po nich pak přejíždím jedním směrem od čela po temeno. Tímto způsobem se mýdlo ve vlasech hezky napění a dostane se rovnoměrně na všechny místa. Jemně promasíruji, minutu, dvě nechám působit a opláchnu vodou.

RECEPT

436 g olivový olej (olive oil) - je lepší používat ten nejméně kvalitní olej získavaný z pokrutin, dočetla jsem se, že rychleji reaguje s hydroxidem sodným, u panenských olejů trvá déle, než olej zmýdelnatí, než se proces míchání dostane do "stopy". **35 Kč**
200 g kokosový olej (coconut oil 76 deg)  **20 Kč**
135 g ricinový olej (castrol oil) **15 Kč**
292,98 g voda (odvar z bylin) **0 Kč**
102,48 g NaOH navážila jsem si dávku lehce pod hodnotu 10 % zmýdelnatění    **4**

Do stopy jsem přidala asi 20 kapek litsea cubea, 10 kapek teatree oleje, 10 kapek rozmarýny, 10 kapek skořice. **10Kč**

--------
Moje poznámka:
107,4 NaOH (5 %)
101,7 NaOH (10%)
--------

Pro představu na kolik mýdlo vyjde při nákupu olejů na Fichemě uvádím mezi hvězdičkami cenu jednotlivých surovin, bylinky jsme si sbírala sama, eterické oleje jsem do kalkulace započetla odhadem. Jedna várka mýdel mě vyšla na asi 84 korun, nakrájela jsem z ní asi 15 menších kostek mýdla po asi 80 až 100 gramech.

Žádné komentáře:

Okomentovat